
 
 

 

 

 
 

MINUTES of the COMPLAINTS COMMITTEE MEETING 
Tuesday 21st July at 10.30am 

Via Video Conference Call 
 

Present Lord Edward Faulks (Chairman) 
Richard Best 
Nazir Afzal 
Andrew Brennan 
David Hutton 
Lara Fielden 
Janette Harkess 
Miranda Winram 
Mark Payton 
Andrew Pettie 
Peter Wright 

 

In attendance: Charlotte Dewar, Chief Executive 
Michelle Kuhler, PA and minute taker 
Lauren Sloan, Head of Complaints 

 
 

 
Also present: Members of the Executive: 

 
Katrina Bell 
Rosemary Douce 
Alice Gould 
Thomas Moseley 
Sean Sutherland 
Sebastian Harwood 
Emily Houlston-Jones 

 
 

Observers: Jonathan Grun, Editors’ Code of Practice Committee 
Trish Haines, Independent Reviewer 

Paper No. 2024 

 
CONFIDENTIAL 



Item 3 

 

 
 

 

1. Apologies for Absence 
 

Apologies were received from Helyn Mensah. 
 

2. Declarations of Interest 
 

Declarations of interest were received from Peter Wright for item 8. 
 

3. Minutes of the Previous Meeting 
 

The Committee approved the minutes of the meeting held on 9 June. 
 

4. Matters arising 
 

There were no matters arising. 

 
5. Update by the Chairman – oral 

 
The Chairman welcomed everyone to the meeting. He updated the Committee on 
how the team are coping with the volume of complaints and keeping up to date, 
despite challenging circumstances. 

 
The Chairman handed over to Lauren Sloan, Head of Complaint for a pipeline 
update for the Committee. 

 
She informed the Committee that the complaints numbers do continue to be high, 
with multiples continuing at a rapid rate. IPSO has had fifteen multiple complaints 
that have been rejected, as well as five multiples still in investigation stage. 
The last two weeks there have not been any multiples. 

 
There were two Clause 14 complaints under investigation, regarding confidential 
sources, which was unusual. 

 
The Chairman finished by announcing that Lara Fielden will be joining the IPSO 
Board and she will be attending one more Committee meeting. 

 
6. Complaint 00074-20 Ali v The Jewish Chronicle 

 
The Committee discussed the complaint and ruled that the complaint should be 
upheld under Clause 1. A copy of the ruling appears in Appendix A. 

 
7. Complaint 00544-20 Ahmed v The Bolton News 

 
The Committee discussed the complaint and ruled that the complaint should not 
be upheld. A copy of the ruling appears in Appendix B. 

 
8. Complaint 01293-20 Garner v Mail Online 

 
The Committee discussed the complaint and ruled that the complaint should not be 
upheld. A copy of the ruling appears in Appendix C.



Item 3 

 

 
 

 

9. Complaints not adjudicated at a Complaints Committee meeting 
 

The Committee confirmed its formal approval of the papers listed in Appendix D. 
 

10. Any other business 
 

There was no other business. 
 

11. Date of next meeting 
 

The date of the next meeting was confirmed as Wednesday 2nd September 2020. 

The meeting ended at 12.02pm 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Item 3 

 

Appendix A 

 
Decision of the Complaints Committee 00074-20 Ali v The Jewish Chronicle  
 
Summary of complaint 
 

1. Shahrar Ali complained to the Independent Press Standards Organisation that The 
Jewish Chronicle breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors’ Code of Practice in an article 
headlined “Call for Green candidates to be suspended”, published on 6 December 2019. 
The complainant also complained about the social media post by the publication, in which 
it shared the article. 

2. The article reported on candidates for the Green Party who had been criticised for 
allegedly breaching the International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA)’s definition 
of antisemitism. The article reported that one of these candidates “was revealed to have 
compared one of Israel’s 2009 offensive on Gaza to the Shoah on Holocaust Memorial 
Day.” It also reported that when footage of the speech emerged, the man tweeted that the 
“IHRA definition and examples [are] politically engineered to restrict criticism of Israel’s 
heinous crimes upon the Palestinian people and actually beginning to succeed in that.” It 
also reported that he proposed a motion at the Green Party conference last year calling for 
the party to resist adopting the IHRA definition of antisemitism. The article included a quote 
from the Board of Deputies President which stated that the candidates listed had “crossed a 
clear line in comparing Israel to Nazi Germany and blaming the victims by claiming the 
legitimate anxiety of the Jewish community about the rise of antisemitism is fabricated.” The 
article also contained a quote from the Green Party, which stated that the party “utterly 
condemns and is committed to confronting antisemitism”, and that “Any new allegations 
that come to light will be looked into”. 

3. The article also appeared online in substantially the same format, under the headline 
“Green Party urged to suspend candidates who breached IHRA definition of antisemitism”. 

4. The complainant, the candidate referred to, said that the article was inaccurate in 
breach of Clause 1 because the speech that the article was alluding to had not been made 
on Holocaust Memorial Day. He also said that he had not compared the Israeli – Palestine 
conflict to the Holocaust. He had said in a speech at the Protest for Gaza in 2009, 
protesting against Israeli action in Gaza, that “just because you observe the "niceties" of 
Holocaust Memorial Day does not mean that you have learned the lessons of history. Just 
because you surround yourself with sycophants and propagandists does not mean that you 
will not face the war crimes tribunal.” He contended that this was clearly directly at Ehud 
Olmert, President Bush, and Tony Blair. The complainant provided a video of this speech. 
The complainant noted that whilst other articles had reported that he had compared the 
two, they had done so as allegations, and given him the right to reply, where this article 
had stated it as a fact, without reporting the basis for what he had said. He also said that 
the publication had printed a similar allegation in 2018, and he had disputed this with the 
journalist on Twitter and provided screenshots. The complainant also said it was inaccurate 
to report that he had breached the IHRA’s definition of antisemitism and that the quotation 
from the Board of Deputies President was unjustified. Finally, he said that the publication 
had not contacted him prior to the publication of the article. 

5. The publication accepted that it had inaccurately reported that the speech had not been 
made on Holocaust Memorial Day. It said that shortly after publication it had added the 
following footnote to the online article and removed the reference to the speech being 
made on Holocaust Memorial Day: 

CORRECTION: An earlier version of this story stated Sharar Ali gave his speech on 
Holocaust Memorial Day. 

 

 



Item 3 

 

 

However, the publication then deleted the article, and this correction, from its website after 
a legal claim from a third party. It offered the complainant the right of reply by publishing 
a letter and to publish the same correction in print in its regular corrections and 
clarifications column. It did not accept that it was misleading to report that he had 
compared the Shoah (the Holocaust) to Gaza, and said that the speech that the 
complainant provided was clearly a comparison. It said that other publications had also 
characterised the complainant’s speech in this way and provided four other articles. It also 
said that it had reported that the complainant had compared the Holocaust to Gaza in 
2018. The publication said it had not gone to the complainant for comment prior to 
publishing the article, as the speech was in the public domain, and it provided links for 
other articles which had similarly characterised the speech as being comparative. It also 
said it had, however, contacted the Green Party and published a quote from it within the 
article. 

Relevant Code Provisions 

6. Clause 1 (Accuracy) 

 i) The Press must take care not to publish inaccurate, misleading or distorted information 
or images, including headlines not supported by the text. 

 ii) A significant inaccuracy, misleading statement or distortion must be corrected, promptly 
and with due prominence, and — where appropriate — an apology published. In cases 
involving IPSO, due prominence should be as required by the regulator. 

 iii) A fair opportunity to reply to significant inaccuracies should be given, when reasonably 
called for. 

 iv) The Press, while free to editorialise and campaign, must distinguish clearly between 
comment, conjecture and fact. 

Findings of the Committee 

7. The complainant denied that it was reasonable to interpret his comments as constituting 
a comparison between the Holocaust and the 2009 Israel offensive. Notwithstanding this 
position, the publication was entitled to present its interpretation of the remarks. However, 
by stating as fact that the complainant had “compared one of Israel’s 2009 offensive on 
Gaza to the Shoah”, without quoting the reference or otherwise making clear that this 
represented its interpretation of the comments, the publication had failed to take care not 
to publish misleading information, and failed to distinguish between comment and fact, in 
breach of Clause 1 (i) and Clause 1 (iv). The quote from the Board of Deputies President 
was also placed without context, and it was unclear which of the candidates this was 
addressed to. The newspaper also accepted that it had assumed, incorrectly, that the 
speech had been made on Holocaust Memorial Day. The publication had failed to take 
care over the accuracy of these statements in breach of Clause 1(i). 

8. The article had stated as fact that the complainant had compared Gaza to the Holocaust 
on Holocaust Memorial Day. The failure to make clear that the comparison represented the 
publication’s characterisation of the comments was significantly misleading and required 
clarification under Clause 1 (ii). The inaccuracy on the timing of the comments was 
significant given the sensitivity of the occasion and required correction. The publication had 
published a correction in the online version of the article only, which did not identify and 
correct all the inaccuracies, and was then deleted. This did not fulfil the publication’s 
obligations under Clause 1 (ii). Therefore there was a further breach of Clause 1(ii). 

 

 

 

 



Item 3 

 

 

Conclusions 

9. The complaint was upheld. 

Remedial Action Required 

10. Having upheld a breach of Clause 1, the Committee considered what remedial action 
should be required. In circumstances where the Committee establishes a breach of the 
Editors’ Code, it can require the publication of a correction and/or an adjudication, the 
terms and placement of which is determined by IPSO. 

11. The Committee had found that the publication had failed to take care over the 
accuracy of several claims, and that its correction had been inadequate. However, it noted 
that the claims constituted a brief reference within an article that related to the actions of a 
number of individuals within a political party. In the full circumstances, it decided that the 
appropriate remedy was the publication of a correction to put the correct position on 
record. 

12. The Committee then considered the placement of the correction. The print article had 
been published on page 6 of the newspaper. The Committee therefore required publication 
of a correction on page 6 of the newspaper, or further forward. The correction should also 
be published on the newspaper’s website, appearing on the top half of the newspaper’s 
homepage, on the first screen, for 24 hours; it should then be archived in the usual way. 
The correction should state that it has been published following an upheld ruling by the 
Independent Press Standards Organisation. The full wording and position should be 
agreed with IPSO in advance. 

  

Date complaint received: 04/01/2020 
Date complaint concluded by IPSO: 24/09/2020 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Item 3 

 

 
Appendix B 

 
Decision of the Complaints Committee 00544-20 Ahmed v The Bolton News  
 
Summary of complaint 

1. Abdul Ahmed complained to the Independent Press Standards Organisation that The 
Bolton News breached Clause 1 (Accuracy) and Clause 2 (Privacy) of the Editors’ Code of 
Practice in an article headlined “Two years of ‘party house’ hell”, published on 29 January 
2020. 

2. The article reported on a Saturday night party which had occurred in a property that had 
been rented out on Airbnb, which was stated to be across “the road from the [named] 
pub”. The subheadline of the article reported that “Neighbours [had been] kept awake until 
6am by teenagers using holiday home for parties”. The article contained several 
allegations from neighbours to the property who said that there had been parties at the 
property. One commented that “I have contacted the owner via Airbnb on numerous 
occasions to stop this happening but I have never had a response. There was once a party 
on a Thursday night going on until 6.30am and the police were called. There have been 
around five or six parties in the last two months”. It also reported that the party was 
“another addition to two years of problems while the house has been advertised on 
accommodation sites.” The article also contained a quote from Airbnb that there had been 
“no previous reports of any issues with the property” and that it had “responded to a 
complaint made this weekend, made through the website’s Neighbour Support Tool, and 
removed the person who booked the home from the service”. 

3. The article also appeared online and had been amended when the newspaper was 
alerted to the complaint, however, it was unable to provide the original version. 
Nevertheless, the publication confirmed that the original online article was identical to the 
version published in print. 

4. The complainant, the owner of the property being rented on Airbnb, said that the article 
was inaccurate in breach of Clause 1 as, whilst he accepted there had been a party on the 
Saturday night, there had not been any previous parties, nor had the police been called 
about them, nor had he received any complaints from the neighbours through Airbnb. He 
said the fact that Airbnb had stated that this was the first complaint about this property 
confirmed this. He also said that it was inaccurate to describe the house as a “party house” 
as this gave the misleading impression it was being let as a house to party in, when in fact 
parties were not allowed at the property. The complainant said he had not been contacted 
prior to the publication in order to deny the allegations. 

5. The complainant also said that the article intruded into his private life in breach of 
Clause 2 because it included photographs of the property, one of which showed his car 
and its registration plate. He also said that whilst his property could be found on Airbnb, its 
precise location was not available until the person had booked it, whereas the article had 
stated it was across “the road from the [named] pub”. 

6. The publication did not accept a breach of the Code. It said that the allegations that 
there had been several parties and that the police had been called in the past had been 
based on a discussion with several neighbours and had been presented as claims in the 
article rather than asserted as fact. It did not consider that it was misleading to term the 
house a “party house” where the complainant accepted that a large house party had taken 
place there on the Saturday night. The publication said it believed that the complainant had 
been contacted prior to the article being published, however it could not confirm this as it 
no longer employed the reporter who had written the story. Nevertheless, it did not dispute 
the account of the complainant that he had not been contacted before publication. It said 
that, in any case, it had received a comment from Airbnb who had confirmed that there 
had been a party on the Saturday night, though as the reporter had left the publication it  



Item 3 

 

 

could not provide any details as to which allegations had been put to Airbnb. After 
receiving a complaint directly from the complainant, the online article was amended to 
include that “[t]he owner of the property told The Bolton News that the terrace is not a party 
house and that he shut the party down at 10.30pm”. A follow-up article centred on the 
complainant’s denials was also published. 

7. The publication said that the photograph of the property was from a public listing on 
Airbnb and therefore there was no reasonable expectation of privacy over it. It also said 
that the complainant had not been named in the article, nor had his personal address 
been used. 

Relevant Code Provisions 

8. Clause 1 (Accuracy) 

i) The Press must take care not to publish inaccurate, misleading or distorted information or 
images, including headlines not supported by the text. 

ii) A significant inaccuracy, misleading statement or distortion must be corrected, promptly 
and with due prominence, and — where appropriate — an apology published. In cases 
involving IPSO, due prominence should be as required by the regulator. 

iii) A fair opportunity to reply to significant inaccuracies should be given, when reasonably 
called for. 

iv) The Press, while free to editorialise and campaign, must distinguish clearly between 
comment, conjecture and fact. 

9. Clause 2 (Privacy) 

i) Everyone is entitled to respect for his or her private and family life, home, health and 
correspondence, including digital communications. 

ii) Editors will be expected to justify intrusions into any individual's private life without 
consent. In considering an individual's reasonable expectation of privacy, account will be 
taken of the complainant's own public disclosures of information and the extent to which 
the material complained about is already in the public domain or will become so. 

iii) It is unacceptable to photograph individuals, without their consent, in public or private 
places where there is a reasonable expectation of privacy. 

Findings of the Committee 

10. Clause 1 (i) requires that care is taken over the accuracy of published information; it 
does not include a standalone requirement for publications to contact the subject of stories 
for comment. Nonetheless, in some circumstances such an approach may be necessary in 
order for a publication to fulfil its obligation to take care. The publication in this instance 
had contacted Airbnb for comment before publication; the question was whether it was 
also obliged to contact the complainant directly. 

11. The Committee considered the nature of the claims and the way in which they were 
presented. In this instance, the article had included comments and allegations from the 
complainant’s neighbours, which had been clearly attributed to them; throughout it was 
made clear that the claims were allegations and not established fact. The majority of the 
disputed allegations centred on events at the house, at which the complainant was not said 
to be present, and not the complainant specifically. The substance of these allegations was  



Item 3 

 

 

addressed in the comment by Airbnb, which was included in the article. The only disputed 
reference to the complainant (who was not named) was the claim by one source that the 
owner had not responded to previous complaints via Airbnb. 

12. Having considered the nature of the allegations, the manner in which they were 
presented, and the inclusion of the comment by Airbnb, the Committee concluded that the 
publication’s decision not to contact the complainant for his personal comment did not 
constitute a failure to take care over the accuracy of the article. Nor was the article 
significantly inaccurate or misleading such that a correction was required under Clause 1 
(ii). 

13. The headline had stated that there had been “Two years of ‘party house’ hell”. Where 
the term “party house” was in quotation marks, this was distinguishable as comment. 
Whilst the complainant disputed that there had been problems for two years, it was not 
considered that “two years of hell” was a statement of fact, and the article went on to make 
clear that the “two years of hell” was the view of the neighbours. Where the basis was 
provided in the article, the publication had taken care not to publish inaccurate material, 
and had distinguished between comment, conjecture and fact. There was no breach of 
Clause 1 on this point. 

14. The article contained photographs which showed the outside of the house and the 
complainant’s car, which could be seen from a public road. The article did not report that 
the car belonged to the complainant, nor was the registration plate included in the print 
version of legible in the online version. In any case, these images did not disclose 
information about which the complainant had an expectation of privacy. In addition, whilst 
the address of the property was not listed publicly, the rough location described in the 
article as being opposite a named pub was also not something about which the 
complainant had a reasonable expectation of privacy. There was no breach of Clause 2. 

Conclusions 

15. The complaint was not upheld. 

Remedial Action Required 

16. N/A 

Date complaint received: 29/01/2020 
Date complaint concluded by IPSO: 22/09/2020 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Item 3 

 

 
Appendix C 

 
Decision of the Complaints Committee 01293--20 Garner v Mail Online  
 
Summary of complaint 
 

1. Mandy Garner complained to the Independent Press Standards Organisation that Mail 
Online breached Clause 4 (Intrusion into grief or shock) of the Editors’ Code of Practice 
in an article headlined “EXCLUSIVE: Shocking moment young woman is killed by 
speeding hit-and-run driver escaping police - as she is flung 20 feet into the air and lands 
in front of horrified onlookers at London bus stop”, published on 20 February 2020. 

2. The article reported that a young woman had died the night before after being hit by a 
speeding car. It described the woman as having been “catapulted 20 feet in the air” and 
then was “flung across the road”. The article included a video of the incident, which 
showed the woman crossing the road as the speeding car drove towards her. The video 
did not show the moment that the woman was hit by the car, but instead cut to a different 
angle showing the moments after she was struck. From this angle, the video showed a 
pixilated image of the woman’s body as she was being attended to by members of the 
public before the arrival of the emergency services. The article reported that the video was 
CCTV footage from a local newsagent and was provided to the publication “in a bid to 
help trace” the driver of the car, who had failed to stop at the scene. It included a 
statement from the police confirming the details of the incident, and that the police itself 
were under investigation for their role in the events prior to the collision. It said that the 
woman’s next of kin were in the process of being informed. 

3. The complainant was the mother of the woman who died. She said that the publication 
of the video in the article was extremely distressing to her and her family and represented 
a breach of Clause 4. She said that she was not informed that the video would be 
published and was only made aware of its existence after she was contacted by a friend 
of her daughter. She said that it was not the case that the publication could justify 
publishing the video on the basis that it would bring forward witnesses – it was her 
understanding that the publication had been asked by the police not to publish the video 
as it would cause the family distress. As such, she said that the inclusion of the video in 
the article was gratuitous, and the decision to publish it was taken despite it knowing that 
this would upset her and her family. 

4. During IPSO’s investigation, the complainant contacted her family liaison officer to 
confirm her understanding of events. The officer confirmed that the publication had 
contacted the police about the video, and the police had asked for it not to be published 
as it was its opinion that it was insensitive. When the publication refused, it asked for the 
moment of collision to be edited out, and publication delayed until the officer had met 
with the family. The complainant said that her meeting with her family liaison officer took 
place after the video had been added to the article. At this meeting, the officer mentioned 
that there could be media coverage, but the complainant said she did not recall being 
told that there was CCTV footage, or that a video would be published. She reiterated that 
she was only made aware of its existence the following day, after she was contacted by a 
friend of her daughter. 

5. The publication offered its condolences to the family but did not accept that the 
inclusion of the video breached Clause 4. It said that although it accepted that the video 
would be very upsetting to the family, consideration had been given to the terms of 
Clause 4, and it had taken steps to minimise the intrusion into the family’s grief. It said 
that it had included parts of the video with the intention that they may prompt readers to 
come forward with information that may help locate the driver of the car; this was made 
clear in the article. It said that only the outline of the woman was visible, and she was not 
identifiable – in contrast, it said that the car was quite clear. Furthermore, it noted that  



Item 3 

 

 

there was an ongoing investigation into the police’s role in the events prior to the 
incident; it was reasonable to include the video as part of the examination of what had 
happened. In order to demonstrate the consideration given to its obligations under 
Clause 4 prior to publication, it provided an internal email from the newsdesk to the 
editorial compliance department, asking for advice on the video. The editorial 
compliance department said that it thought the video was “fine” and that there was a 
public interest in showing the circumstances prior to the incident. In that correspondence, 
the publication had also referred to a previous IPSO decision, which related to a video of 
a person being struck by a car which also did not include the moment of impact, and 
noted that this decision was not upheld by the Committee as a breach of Clause 4. 

6. The publication said that when the reporter obtained the footage, he contacted the 
police. During the course of IPSO’s investigation, it provided a statement from a police 
officer which showed that the officer who had been approached by the reporter had 
asked him not to publish the video as it would upset the family. Although the publication 
did not agree to this request, it said that it would delay publication until the family had 
been informed. The police originally asked for four hours to inform the family; the 
newspaper said that this was not possible and said that the video would be published in 
approximately one hour. The statement provided by the police said that an officer had 
spoken with the woman’s father on the phone to inform him that an edited video would 
be published, and that the officer had confirmed to the reporter that this had taken place. 
As such, it said that it was satisfied that the family were aware that the video would be 
published prior to publication. The publication said that when it was contacted by a 
member of the woman’s family, it removed the video, and said that it would be happy to 
lend its resources to removing any third-party copies of the video if they were brought to 
its attention. 

Relevant Code Provisions 

7. Clause 4 (Intrusion into grief or shock) 

In cases involving personal grief or shock, enquiries and approaches must be made with 
sympathy and discretion and publication handled sensitively. These provisions should not 
restrict the right to report legal proceedings. 

Findings of the Committee 

8. The Committee expressed its sincere condolences to the complainant and her family 
for the loss of her daughter. 

9. The Committee carefully considered whether the publication had complied with the 
terms of Clause 4, both in relation to the content of the video itself, and the circumstances 
in which it was published,  which included the timing and the publication’s contact with 
police before publication. 

10. The Committee recognised that the publication of the video of this nature was highly 
sensitive, particularly so soon after the death and considered first whether its publication 
in itself breached the terms of Clause 4. The Committee noted the nature of the 
footage.  The video was of poor quality and had been edited in such a way that it did not 
show the moment of impact. The complainant’s daughter was not readily recognisable 
from the footage as the woman involved in the incident. Furthermore, the images, which 
had been taken from a public place, did not show the extent or nature of her injuries. 
While the Committee acknowledged the family’s position that the footage should not have 
been published in any form, it concluded that the publication of the video, as a part of a 
news report on the incident, in itself did not breach Clause 4. 

 



Item 3 

 

 

 

11. The Committee also considered whether the timing of publication and contacts 
between the publication and the police prior to publication had complied with Clause 4. 
The publication had independently obtained the footage shortly after the incident had 
taken place and had shared it with the police. The complainant said that the family had 
not been aware of the footage before publication, which was extremely regrettable. 
However, the publication had supplied correspondence which showed that it had received 
confirmation from police before publication that the family had been informed. While the 
Committee noted that the police had originally requested that the video should not be 
published, the terms of Clause 4 do not require editors to comply with requests by police 
of this nature. While the Committee expressed concern about the relatively short time 
frame that had been provided for the police to inform the family prior to publication, on 
balance it concluded that the publication had adequately met the requirements of Clause 
4. 

Conclusions 

12. The complaint was not upheld. 

Remedial action 

13. N/A 

Date complaint received: 29/02/20 
Date decision issued: 28/09/20 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Item 3 

 

 
Appendix D 

 
 

 
 
 
 
 

 

 

Paper 
No. 

File 
Number 

Name v Publication 

1927 00464-20 Goodwin v County Times 
1937 01139 Wood v Grimsby Telegraph 
1941  Request for review 
1942 00527-20 Ekin-Daukes v The Times 
1947  Request for review 
1938 00128-

20/00129-
20/00130-
20 

Freeley v 
telegraphandargus.co.uk/ilkleygazette.co.uk/wharfdaleobser.co.uk 

1946 02972-20 Various v Daily Express 
1951 00583-20 Giblin-Jowett v express.co.uk 
1952  Request for review 
1948 01445-20 Robertson v Telegraph.co.uk 
1953 01828-20 Coates v buckfreepress.co.uk 
1955  Request for review 
1943 00541-20 Newman v Daily Record 
1958  Request for review 
1960 00939-20 Wilson v bournemouthecho.co.uk 
1962  Request for review 
1965  Request for review 
1968 04850-20 Shepherd v The Sun 
1972  Request for review 
1964 06667-20 Bromley v The Spectator 
1975  Request for review 


